Vznik impéria

Když se po válce začínalo s 1000 vyrobených vozů měsíčně, nikdo netušil, jaký bude další rozvoj. K lidovému VW, známému později pod označením „brouk“ se v roce 1950 přiřadila výroba dodávky Volkswagen Transporter. Ta se vyrábí v novějších verzích dodnes. Zatímco „brouků“ se vyrobilo na celém světě postupně do roku 2003 asi 21,5 milionu kusů, počet vyrobených Golfů, vzniklých v sedmdesátých letech se dodnes nezastavil a je nejvyráběnějším automobilem koncernu, který mezitím pohltil mnoho německých i zahraničních automobilek (mj. španělský SEAT a českou Škodu).

Ke Golfům a Passatům

K modelům ze sedmdesátých let, tedy Golfu a Passatu, inovovaným dodnes, přidal koncern nakonec i Polo. Toto jsou tři nosné značky německé části koncernu v osobních vozech. Poslední dobou expanduje koncern i do nákladních vozů – Scania, ale i lodních motorů.